Saturday, 17 September 2016

Soya Terbaik Di Pasaran Dunia: ESP Shaklee


ESP Shaklee sememangnya produk Shaklee yang berhantu....disukai ramai.
Tapi ada juga yang mengecam...kononnya bahaya kalau ambil soya ni...

Hah...dia tak tau soya camana yang bahaya tu.
ESP ni bukan calang2 soya ye....jauh sangat kalo nak bandingkan dengan air soya kat supermarket tu.

Jom baca apa kelebihan ESP Shaklee ni. Baca sampai habis baru buat konklusi...

Kajian Klinikal Saintis Dunia
ESP ni bukan main bancuh  gitu je. Tapi ada kajian yang dilakukan oleh saintis terkemuka.
Selepas kajian oleh Saintis Shaklee....diserahkan pulak pada saintis luar yang takde sangkut paut dengan Shaklee.


Satu-satunya Produk Yang Ada 9-Asid Amino Perlu
Protein yang sihat diperlukan oleh badan kita untuk membina sel yang sihat.
Kalau pembinaan sel tu tak sihat...macam penyakit akan dapat.

Terdapat 21 jenis asid amino dalam unsur protein.

  • 12 daripadanya ialah non-essential amino acid dan dihasilkan oleh badan kita
  • 9 daripadanya ialah essential amino acid yang hanya boleh didapati daripada makanan yang kita makan.
Hanya ESP keluaran Shaklee sahaja satu-satunya produk dunia yang dapat membekalkan kesemua 9 essential amino acid yang diperlukan oleh badan.



ESP Diproses Pada Suhu YAng Rendah
Kenapa pada suhu yang rendah??
Boleh ke??

Memang wajib guna suhu rendah dalam pemprosesan protein.
Sebabnya protein boleh musnah pada suhu yang tinggi.
Makanan yang kita makan pun sebenarnya kandungan proteinnya dah berkurang bila ia dimasak.

Tapi tidak pada ESP. Sebab ESP diproses pada suhu yang rendah untuk mengekalkan kandungan proteinnya.


Sumber Kacang Soya Non-GMO
Kalau tengok kat FB orang dah sibuk viral tentang french fries daripada kentang GMO...dan macam2 makanan lagi lah.
Ramai pulak yang tak tau pasal GMO ni.

Apa dia GMO ni?
GMO ialah "genetically modified organism" ataupun ubahsuai melalui genetik.
Maknanya bukan asli la. Contohnya nak bagi mudah paham...buah tu dikacuk untuk dapat rasa lebih sedap.
Banyak sebenanrnya buah-buahan yang mengalami GMO ni. Begitu jugak dengan soya.
Sebab tu ramai yang cakap minum soya ni tak elok.

Tapi TIDAK pada ESP Shaklee.
Soyanya Non-GMO.
Setiap 1 tin ESP tu dihasilkan daripada 30kg kacang soya Non-GMO.


Kandungan Glycemic Index (GI) Rendah
GI rendah bermaksud ianya ditukar kepada gula secara perlahan2, bukan sekaligus.

Kebanyakan makanan yang kita makan, ditukar kepada gula sekaligus.
Maknanya semuanya ditukar kepada tenaga sekaligus. Sebab tu kita akan cepat lapar.
Makanan yang macam ni dikelaskan sebagai GI tinggi dan sangatlah tidak sesuai untuk pengidap kencing manis.

Berbanding dengan ESP yang low GI.


Tiada Kolesterol, Tiada Asid Urik dan Sangat Mudah Diserap Oleh Badan
  • ESP tiada kolesterol sebab dihasilkan daripada tanaman.
  • ESP juga takde asid urik sebab asid urik ni datangnya dari badan kita
  • ESp adalah produk semulajadi...jadinya cepat dan mudah diserap oleh badan kita.

Jadi, jadilah pengguna yang bijak.
Bijak memilih...bijak mengkaji...sebelum bijak bercakap...HIHIHI
Pilihlah Soya dari Shaklee....Soya terbaik di pasaran Dunia.

Jom hubungi saya untuk dapatkan ESP sekarang.

Waahida bt Zulkipli (971611)
COD : Selama, Perak dan Kedah.
Pos laju : Seluruh Dunia