Posts

Skincare Dijamin Selamat Untuk Masalah Jeragat

Image
Banyak kisah skincare yang dijual di pasaran untuk merawat masalah jeragat terpaksa dihentikan kerana didapati mengandungi bahan kimia terlarang. Bahan kimia bahaya disapu di muka...tapi kesannya bukan setakat pada muka sahaja. Malah boleh meresap hingga ke organ badan yang lain seperti buah pinggang. Takut kannnnnn.....

Biasanya produk-produk ini menghilangkan jeragat dengan cara menghakis lapisan kulit paling luar menjadikan kulit semakin menipis. Kadang-kadang kita boleh kenal pasti seseorang yang menggunakan produk yang mengandungi bahan kimia terlarang bila kita lihat kulit mukanya. Kulit muka nampak tegang dan putih. Bukan putih asli....tapi kita tengok macam pelik je.


Biasanya produk-produk ini menghilangkan jeragat dengan cara menghakis lapisan kulit paling luar menjadikan kulit semakin menipis. Kadang-kadang kita boleh kenal pasti seseorang yang menggunakan produk yang mengandungi bahan kimia terlarang bila kita lihat kulit mukanya. Kulit muka nampak tegang dan putih. Bukan p…

Harga Promosi Vivix Disember 2017

Image
Fuuhhhhh....
Bulan lepas dah promosi...bulan ni disambung lagi promosinya
Vivix memang pujaan ramai...

Vivix Mahal??
Jomlah dapatkan harga promosi vivix untuk Disember 2017. Boleh jimat banyak bulan ni.
Harga vivix tengah murah sekarang.

Apa istimewanya beli bulan ni? Jom tengok kat bawah ni.
Harga biasa untuk sebotol vivix RM475.
Untuk bulan ni...ada 2 pilihan korang boleh buat.


Beli 2 botol vivix dapat diskaun 5%Dapat jadi ahli Shaklee secara otomatik (RM70)Free postageDapat cashback RM36
      2. Beli 6 botol vivix percuma 1 botol Jimat duit untuk 1 botol vivix (sebab dapat free)Dapat jadi ahli secara otomatikFree postageCashback RM250.80 
Banyak betul penjimatan kalo beli vivix bukan ni. Jom oder sekarang. Nak kumpul oder dari kawan2 pun boleh...share beli vivix dapat harga promosi.
Boleh wasap ke nombor 013-6065090.

Antara Kelebihan dan Manfaat VIVIX.

Melambatkan proses penuaan di peringkat selularMelindungi dan membaiki sel-sel DNA yang rosakMembantu kulit lebih anjal Jangan lepask…

Kenapa Vivix Bahaya Untuk Anda?

Image
Sana sini orang perkatakan tentang vivix shaklee.
Tapi tolong hati-hati ye.
Ada bahaya menanti pengguna-pengguna vivix!


Vivix dikatakan mempunyairesveratrol. Itulah bahayanya.
Apa itu resveratrol? Resverarol adalah sejenis antioksidan yang boleh didapati daripada tumbuhan. Ia banyak terdapat dalam kulit angguur merah, blueberry dan mulberry. Ia dikatakan menjadi pelindung kuat kepada gejala berkaitan penuaan dan kerosakan akibat radikal bebas. Antara fungsi lainnya ialah: Anti-cancerMelindungi kerosakan pada bahagian otakMelindungi jantungMembantu mencegah obesitiMembantu pesakit diabetes Vivix Shaklee adalah berasaskan anggur muscadine iaitu salah satu buah-buahan semulajadi paling sukar diperolehi dan paling berkuasa. Anggur muscadine mengandungi rangkaian lengkap polifenol yang ditemui dalam anggur lain. Ia juga mengandungi pekatan luar biasa asid elagik dan elagitin yang apabila digabungkan dengan polifenol lain akan menghasilkan kuasa anti oksidan yang sangat hebat.
Keberkesanan an…

Kenali Resveratrol dalam Vivix Shaklee

Image
Sumber:  https://draxe.com/all-about-resveratrol/
Apa itu RESVERATROL? Resveratrol ialah sejenis antioksidan bioflavonoid polifenol yang dihasilkan oleh tumbuh-tumbuhan tertentu dan terdapat dalam makanan atau minuman untuk menghentikan kesan penuaan. Ia dipercayai menjadi salah satu polifenol yang paling kuat dan pelindung terkuat terhadap gejala yang berkaitan dengan penuaan dan kerosakan radikal bebas.
Kajian menunjukkan sumber-sumber resveratrol yang paling semulajadi termasuklah kulit anggur merah, koko mentah dan beri gelap (lingonberries, blueberries, mulberry dan bilberry)
Manfaat daripada Resveratrol Mempunyai Kesan Anti Penuaan dan Anti-KanserResveratrol adalah antioksidan yang kuat yang meneutralkan radikal bebas yang dihasilkan oleh tubuh setiap hari. Kerosakan radikal bebas dipercepatkan kerana tabiat gaya hidup yang buruk seperti merokok, makan makanan yang tidak sihat, dan sebagai tindak balas terhadap pencemaran alam sekitar dan toksik. Sekiranya dibiarkan, radikal bebas…

Bahaya Jaundis Yang Perlu Kita Tahu

Image
Jaundis atau kita panggil jugak 'kuning'
Ramai ibu-ibu yang risau dan takut di awal kelahiran...
Kakak pun macam tu la jugak

Keempat-empat anak kakak semuanya kena jaundis
Risiko nak kena jaundis memang tinggi sebab kakak darah O+ve

Nak cerita sikit pasal baby keempat kakak ni
Walaupun semua anak kena jaundis...tapi pengalamannya tak sama

Anak keempat ni lahir pada 28 Januari 2017. Dah 9 bulan dah umurnya. Bermula hari ke3 cek up di KK...repeat hari ke4...terus naik ambulance bwk ke hospital. Waktu ni bacaan kuningnya 13.7 mg/l atau 232.9 umol/l. Mmg kena tahan wad la. Tapi sebenarnya dah ready dah...sebab dah ada pengalaman anak2 sebelum ni.
2 malam di hospital...kami boleh discaj....bacaan dah turun jadi 12.2 mg/l.  Nampak mcm turun sikit je kan..tapi sbb umur baby dh 6hari, dh boleh kuar. Tapi tetap kena ulang alik ke klinik untuk amik darah.
Esoknya bacaan naik pulak jadi 13.7mg/l. Stress mak okeyyy.... Nak kena datang klinik lagi esok... Kat bawah ni kakak tunjukkan baca…

Cara Luka Czer Cepat Baik

Image
Pengalaman bersalin setiap orang memang x sama kan...sama ada normal ataupun czer.
Alhamdulillah...Allah bagi kakak bersalin normal untuk semua 4 orang permata hati tu.
Bagi yang bersalin czer pulak...ada yang cakap tak sakit... Ada yang cakap sakit sangat...Wallahualam
Bayangkan lapisan kulit perut yang tebal tu...nak bagi cantum balik dengan elok. Kadang2 ada yang luka tu terbukak balik...ada yang berair....kes2 macam ni memang kena refer hospital semula ye...nanti doktor akan cek blk... Adooiiii...seriau pulak kakak nak bayangkan.
Macam2 cara kakak pernah dengar cara orang nak jaga luka czer ni. Ada yang cakap dia x mandi beberapa minggu sebab takut luka basah....ada jugak yang tampal plastik kt tempat luka...huhuhu
Kat sini kakak nak kongsi beberapa testimonial ibu2 yang guna cara yang sama untuk pastikan luka czer tu cepat baik.





Memang ramai sebenarnya yang guna VIVIX ni. Yang bersalin normal pun...kalo kena jahit memang sesuai sangat untuk bagi cepat sembuh.
So sapa2 yang nak b…

Soya Terbaik Di Pasaran Dunia: ESP Shaklee

Image
ESP Shaklee sememangnya produk Shaklee yang berhantu....disukai ramai.
Tapi ada juga yang mengecam...kononnya bahaya kalau ambil soya ni...

Hah...dia tak tau soya camana yang bahaya tu.
ESP ni bukan calang2 soya ye....jauh sangat kalo nak bandingkan dengan air soya kat supermarket tu.

Jom baca apa kelebihan ESP Shaklee ni. Baca sampai habis baru buat konklusi...

Kajian Klinikal Saintis Dunia
ESP ni bukan main bancuh  gitu je. Tapi ada kajian yang dilakukan oleh saintis terkemuka.
Selepas kajian oleh Saintis Shaklee....diserahkan pulak pada saintis luar yang takde sangkut paut dengan Shaklee.


Satu-satunya Produk Yang Ada 9-Asid Amino Perlu Protein yang sihat diperlukan oleh badan kita untuk membina sel yang sihat. Kalau pembinaan sel tu tak sihat...macam penyakit akan dapat.
Terdapat 21 jenis asid amino dalam unsur protein.

12 daripadanya ialah non-essential amino acid dan dihasilkan oleh badan kita9 daripadanya ialah essential amino acid yang hanya boleh didapati daripada makanan yang …