Monday 13 November 2017

Kenali Resveratrol dalam Vivix Shaklee

Sumber:  https://draxe.com/all-about-resveratrol/

Apa itu RESVERATROL?
Resveratrol ialah sejenis antioksidan bioflavonoid polifenol yang dihasilkan oleh tumbuh-tumbuhan tertentu dan terdapat dalam makanan atau minuman untuk menghentikan kesan penuaan.
Ia dipercayai menjadi salah satu polifenol yang paling kuat dan pelindung terkuat terhadap gejala yang berkaitan dengan penuaan dan kerosakan radikal bebas.

Kajian menunjukkan sumber-sumber resveratrol yang paling semulajadi termasuklah kulit anggur merah, koko mentah dan beri gelap (lingonberries, blueberries, mulberry dan bilberry)

Manfaat daripada Resveratrol
  1. Mempunyai Kesan Anti Penuaan dan Anti-Kanser
  • Resveratrol adalah antioksidan yang kuat yang meneutralkan radikal bebas yang dihasilkan oleh tubuh setiap hari. Kerosakan radikal bebas dipercepatkan kerana tabiat gaya hidup yang buruk seperti merokok, makan makanan yang tidak sihat, dan sebagai tindak balas terhadap pencemaran alam sekitar dan toksik. Sekiranya dibiarkan, radikal bebas boleh merosakkan sel dan dianggap sebagai penyebab penyakit yang mengancam nyawa dan kematian awal. Mengambil makanan tinggi antioksidan dan fitonutrien telah terbukti memberikan faedah antioxidative, anticarcinogenic dan antitumor yang melindungi orang dewasa daripada penyakit yang berkaitan dengan usia.
  • Adalah dipercayai bahawa untuk melindungi aktiviti kanser, iamelibatkan pengurangan tahap tindak balas keradangan melalui perencatan sintesis dan pembebasan perantara pro-inflamasi. 
       2. Melindungi Kesihatan Kardiovaskular
  • Bersifat anti-radang, resveratrol telah terbukti memberi perlindungan terhadap aterosklerosis (penebalan arteri yang memotong aliran darah), LDL "kolesterol jahat", pembentukan gumpalan darah dan pelanggaran miokardium. 
  • Pengambila yang lebih banyak juga telah terbukti membantu meningkatkan peredaran dan mempunyai kesan yang baik terhadap metabolisme glukosa dan lipid.

       3. Membantu Melindungi Otak dan Kognitif / Kesihatan Mental
  • Resveratrol amat unik kerana antioksidannya dapat melepasi halangan otak darah untuk melindungi otak dan sistem saraf, tidak seperti antioksidan lain. Kajian terkini yang dilakukan oleh penyelidik di Pusat Penyelidikan Nutrisi di Northunbria University di U.K. menunjukkan bahawa resveratrol nyata meningkatkan aliran darah ke otak, menunjukkan manfaat yang besar kepada fungsi otak yang sihat dan kesan neuroprotective.
  • Ini bermakna pengambilannya yang lebih banyak boleh meningkatkan perlindungan terhadap masalah kognitif / mental, termasuk Alzheimer, demensia dan lain-lain. Hasil kajian lain, seperti hasil yang diterbitkan dalam Journal of Agricultural Food Chemistry, menunjukkan bahawa walaupun satu penyerapan resveratrol tunggal dapat menimbulkan kesan neuroprotective pada kerosakan neuron serebral (otak). Ini disebabkan peningkatan ketegangan radikal bebas dan ketinggian darah serebrum akibat kesan resveratrol.
Vivix Shaklee
Merupakan minuman botani yang mengandungi campuran botani khas Shaklee termasuk ekstrak Polygonum Cuspidatum, anggur muscadine, eldeberi Eropah dan Lobak Ungu.

Campuran proprietari saintifik termaju berasaskan anggur muscadine – salah satu buah-buahan semula jadi paling sukar diperolehi dan paling berkuasa. Anggur muscadine mengandungi rangkaian lengkap polifenol yang ditemui dalam anggur lain. Tidak seperti anggur lain, muscadine mengandungi pekatan luar biasa asid elagik dan elagitanin yang apabila digabungkan dengan polifenol lain, menghasilkan kuasa antioksidan yang sangat hebat.

Di Shaklee, keberkesanan anggur muscadine ini terdapat dalam setiap botol Vivix menggunakan proses pengekstrakan berpaten untuk mendapatkan kepekatan yang tinggi dan mengekalkan bioaktif polifenol. 

Vivix mengandungi 10 kali ganda resveratrol berbanding resveratrol biasa.




       
Untuk oder vivix, boleh hubungi saya...SID shaklee yang sah.
Saya akan beri konsultasi yang baik.

Waahida
013-6065090
https://www.facebook.com/wawa.waahida

No comments:

Post a Comment

TQ FOR UR COMMENTS... :-)

Cara Berkesan Meningkatkan Bilangan Sperma Yang Suami Perlu Tahu

Suami isteri yang berkahwin pasti impikan zuriat sendiri. Apabila sudah lama berkahwin, namun masih belum dikurniakan anak, pasangan dinasih...