Friday, 24 August 2018

Cara Atasi Masalah Sembelit Elak Risiko Kanser Usus

Dah lama ada masalah sembelit? Rasa perut dah sebu sebab jarang buang air besar sampai kadang-kadang naik ke kepala dan pening? Atau membuang 2 3 kali je seminggu?



Tahu tak, masalah sembelit dan tidak membuang boleh meningkatkan toksik dalam badan?
Macam mana nak atasi masalah sembelit? Saya akan share dalam entry ini.

Ada orang sampai buasir sebab najis keras. Bila buasir, luka pula. Tentu lah akan rasa sakit dan trauma.

PUNCA SEMBELIT


Sebelum tu kita tengok dulu apa punca sembelit. Yang utama ada 3
  • Pemakanan: Pengambilan makanan kurang serat (contoh makanan berserat tinggi adalah buah-buahan dan sayur-sayuran) akan menyebabkan najis berketul dan keras.
  • Minuman: Tak cukup sekurang-kurangnya 8 gelas air
  • Gaya hidup sihat: Kurang bersukan sebab aktiviti sukan akan meningkatkan aktiviti usus dan memudahkan proses membuang air besar.

CARA ATASI SEMBELIT DENGAN MUDAH


Saya nak kongsi satu kisah macam mana nak atasi masalah sembelit buat selamanya. Tiada lagi trauma bila nak masuk tandas. 

Jom kita ikuti kisah dari pengalaman Pn Hartini 

Masalah buang air besar dan sembelit boleh menyebabkan ia menganggu kerja harian dan aktiviti kita setiap hari. Kulit mudah kusam akibat toksin didalam badan tidak dapat dibuang dengan sempurna.  
Malah berat badan juga akan makin naik tanpa ada sebarang perubahan walaupun sedang berdiet.Sembelit dan masalah penghadaman boleh menyebabkan usus kita menjadi tidak sihat dan ia boleh menyebabkan buasir terjadi akibat dari terlalu kerap meneran dan menahan dari membuang air besar.  
Jika terus dibiarkan masalah ini, ia boleh mengakibatkan badan kita tidak sihat dan kulit wajah kita pun kusam, tua dari usia sebenar kita dan kita boleh mengidap KANSER USUS.
Alhamdulillah itulah yang saya alami sebelum kenal set vitamin Shaklee ini. Pada mulanya saya mengambil set menyusu asas yang terdiri dari alfalfa, lecithin dan Ostematrik. Alhamdulillah susu badan kembali meriah time tu dan yang paling menggembirakan saya ialah masalah sukar buang air besar dan kerap sembelit saya telah dapat diatasi. 
Kalau ingatkan dahulu 2 kali seminggu atau 3 atau 4 hari sekali adalah rutin biasa saya dapat membuang. Dan dah tentulah ia sangat menyakitkan.
Pada mulanya saya menyangkakan adalah perkara biasa sebab badan saya baru kenal vitamin ni, mungkin tindak balas dari vitamin saja yang menyebabkan ia memudahkan pelawasan. Tapi sangkaan saya meleset. Masalah sukar buang besar dan sembelit saya terus hilang malah saya kini konsisten dapat membuang air besar 1 atau 2 kali sehari. Alhamdulillah.
Bila saya kongsikan kegembiraan saya ini dengan upline saya iaitu ummi mai md saupi. Barulah saya tahu Ostematriklah yang banyak membantu masalah saya ini. 
Ostematrik Shaklee ini ialah supplement kalsium yang lengkap dengan pelbagai zat yang diperlukan oleh tubuh kita. Ia mengandungi mineral magnesium,fosforus,vitamin D, zink , kuprum, manganes dan boron. 


Jadi terbukti Ostematrik Shaklee bukan sekadar kalsium biasa.. Dan baru saya tahu jika ingin memilih pil kalsium pastikan pil kalsium yang kita pilih ada vitamin D agar ia membantu penyerapan kalsium ke dalam tulang dan tubuh kita dengan baik.
Alhamdulillah setelah konsisten mengambil set vitamin ini, apa yang menggembirakan hati saya selain masalah buang air besar dan sembelit dapat diatasi, berat badan saya juga kembali turun dan bmi saya kini stabil.
Kulit saya kini juga tidak kusam lagi malah sakit lutut yang saya alami kecederaan dizaman sekolah dulu kini tidak sakit lagi... Alhamdulillah.
Semoga dengan perkongsian saya ini, dapat membantu ibu-ibu dan mereka diluar sana yang mengalami masalah seperti saya dapat mengatasinya dengan mencuba set vitamin Shaklee ini. Alhamdulillah.
Dengan mengamalkan vitamin dengan konsisten, saya kini lebih sihat ,cergas dan gembira menjalani kehidupan harian saya.
Terima kasih Shaklee..

VITAMIN UNTUK ATASI SEMBELIT TERUK 


Ada 3 cadangan vitamin untuk atasi masalah sembelit 
  • Ostematrix - kalsium magnesium yang mengandungi vitamin D. Untuk masalah sembelit, magnesium akan melembutkan najis dan memudahkan pergerakanan najis dari usus besar ke dubur
  • Herblax - bertindak sebagai detox usus dan melembutkan najis 
  • Alfalfa Complex - raja tumbuhan dan mempunyai fiber yang tinggi. 
Untuk ibu hamil yang mengalamai masalah sembelit, dicadangkan untuk mengambil Ostematrix manakala bagi yang tak hamil boleh ambil herblax dan alfalfa complex 


CARA NAK DAPATKAN VITAMIN SEMBELIT 


Dah tak sanggup nak hadap masalah sembelit? Boleh dapatkan segera vitamin-vitamin sembelit ni dengan menghubungi saya di 

Whatsapp nombor 013-6065090

ATAU klik link di bawah:

http://waahidashaklee.wasap.my

COD Area : Selama, Perak

Setiap pembelian, akan diberikan consultation cara makan berkesan dan servis selepas pembelian. Untuk dapatkan penjimatan harga sehingga 25%, boleh jadi ahli Shaklee. 

No comments:

Post a comment

TQ FOR UR COMMENTS... :-)

Cara Berkesan Meningkatkan Bilangan Sperma Yang Suami Perlu Tahu

Suami isteri yang berkahwin pasti impikan zuriat sendiri. Apabila sudah lama berkahwin, namun masih belum dikurniakan anak, pasangan dinasih...